Bábovka s ořechy a sojovým mlékem

24.05.2018

Krásný den, přátelé!

Dnes jsem zkoušela novou bábovičku a nahradila jsem živočišné mléko za rostlinné. Vajíčka jsem nechala, takže úplně vegánská není, ale pokud chcete udělat vegánskou bábovku je třeba přidat i banán. Bábovka, ačkoli je ohraná a lehoučká buchta, je úžasná. Vždy se snažím suroviny vyrovnat tak, aby byla bábovka vláčná a křehká. Suché a tuhé nemáme rádi. S normálním mlékem tedy živočišným, mám úplně stejné zkušenosti, je stejně křehoučká. Mléko jsem měla v lednici a tak jsem ho chtěla spotřebovat. (Mimochodem puding ze sojového mléka, je úžasný).

Do bábovky můžete přidat úplně vše. Já dnes zvolila ořechy, které ale také mohou být skvělou kombinací se strouhanými jablky. Kakao jsem dnes vynechala.

Budeme potřebovat:

3ks vajec
3/4 hrnku cukru + 1lžíce medu

1/2 hrnku oleje
1 hrnek mléka
2 hrnky celozrné mouky (nebo polohrubé pšeničné)
1/2 hrnku mletých ořechů
1 prášek do pečiva

Postup:

1. Vytřeme si formu na bábovku tukem či máslem a vysypeme polohrubou moukou. Jako první utřeme žloutky s cukrem a medem. Z bílku vyšleháme sníh. Správný sníh poznáme tak, že když mísu otočíme vzhůru nohama, ani se nehne. Troubu se předehřejeme na 180 stupnů C.

2. K vejcím přidáme olej, mléko a mouku smícháme s práškem do pečiva a ořechy. Vše pořádně promícháme a naposledy opatrně přidáme sníh a opatrně promícháme aby bylo řídké těsto hladké.

3. Těsto nalijeme do vymazané a vysypané formy a dáme péct. Cca 30minut, ale musíte zkusit píchnout špejlí a až se nebude na špejli nic lepit, bude bábovka hotová.

Přeji dobrou chut! Vaše JasmÍv.


Slunce v duši-svět podle Ív
Všechna práva vyhrazena 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky